چگونه لاغر شدن ما را به پوکی استخوان مبتلا می نماید

به گزارش جعبه مهر، متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی، نسبت به لاغری های غیر اصولی که منجر به بروز بیماری های دیگری برای افراد می گردد، هشدار داد.

چگونه لاغر شدن ما را به پوکی استخوان مبتلا می نماید

به گزارش خبرنگاران، آتوسا سعیدپور گفت: به طور مثال رژیم هایی که توصیه به مصرف زیاد پروتئین به علت داشتن سدیم بالا می نمایند سبب افزایش دفع کلسیم ادراری شده که تداوم این رژیم خاص بیشتر از سه هفته شرایط از دست رفتن کلسیم را مهیا نموده و موجب پوکی استخوان می گردد.

وی نسبت به مشاوره های غلط درباره رژیم های نامناسب که از سوی افراد غیر متخصص سلامت جامعه را به خطر می اندازد انتقاد کرد و هشدار داد: در حالی که افراد برای کاهش تری گلیسیرید یا همان چربی بد دور قلب، رژیم خوردن میوه را دنبال می نمایند که میوه ها دارای قند ساده بوده و مصرف بیش از حد آن، خود تبدیل به چربی می شوند.

سعیدپور ادامه داد: رژیم انحصاری میوه و سبزی هم نمی تواند برای هر فردی لاغر نماینده و مؤثر باشد، این رژیم ها سلامت فرد را دچار اختلال می نماید.

وی با بیان اینکه کاهش وزن نرمال از نظر دانش تغذیه یک تا دو کیلو در هفته طبیعی است، اعلام نمود: فردی که کاهش وزن را دنبال می نماید باید زیر نظر متخصص باشد و این موضوع کاملاً وابسته به شرایط و شرایط بدن افراد مختلف فرق دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد: باید فرایند نرمالی در کاهش وزن داشته باشیم تا بتوانیم این فرایند را در بازه زمانی طولانی تثبیت کنیم.

منبع: مهر

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10428

به "چگونه لاغر شدن ما را به پوکی استخوان مبتلا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه لاغر شدن ما را به پوکی استخوان مبتلا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید