چگونه ویزای ارمنستان بگیریم؟

به گزارش جعبه مهر، ارمنستان یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری است که شهروندان ایرانی از دریافت ویزای توریستی برای سفر به آنجا معاف هستند.

چگونه ویزای ارمنستان بگیریم؟

ارمنستان سرزمینی با تاریخ پر فراز و نشیب و فرهنگی غنی است و دیدنی های ارمنستان شامل مجموعه ای بی نظیر و متنوع از آثار تاریخی، یادبودها و رویدادهای فرهنگی، طبیعت نفس گیر و غذاهای لذیذ و سنتی است که گردشگران را از سراسر دنیا برای سفر به این کشور وسوسه می نماید.

در این رابطه، ارمنستان یکی از مقصدهای محبوب گردشگران ایرانی نیز محسوب می گردد و سالانه هزاران نفر به وسیله مرزهای زمینی و هوایی برای گذران تعطیلات روانه ایروان می شوند.

اگر شما نیز قصد سفر به ارمنستان را دارید، در خبرنگاران می توانید بهترین و ارزان ترین تورهای ارمنستان را در بازه زمانی مورد نظر خود جستجو نموده و تور دلخواهتان را از میان ده ها آژانس معتبر مسافرتی انتخاب کنید.

البته ارمنستان دارای انواع مختلفی از ویزا است که مسافران باید بر اساس هدف سفر خود جهت دریافت ویزای مورد نظرشان به سفارت ارمنستان مراجعه نمایند. خوشبختانه، طی توافق دو جانبه شهروندان ایرانی از دریافت ویزای توریستی ارمنستان معاف هستند.

ویزای ارمنستان توضیح خدمات
انواع ویزا توریستی، دولتی، دیپلماتیک و ترانزیت
مراحل صدور ویزا ویزای توریستی در بدو ورود (پایانه های مرزی زمینی و هوایی) و سایر ویزاها توسط سفارت ارمنستان در تهران صادر می شوند.
وقت سفارت ندارد
مصاحبه و انگشت نگاری ندارد
مدارک لازم برای صدور ویزا گذرنامه دارای اعتبار
مدت زمان لازم برای صدور ویزا صدور در بدو ورود
سفارت/ کنسولگری دارد

انواع ویزا ارمنستان

  • ویزای توریستی: این ویزا برای سفر به ارمنستان جهت دیدار با آشنایان (دوستان)، الحاق به اعضای خانواده، گردشکری (استراحت)، درمان، تحصیل در موسسات آموزشی جمهوری ارمنستان، شرکت در برنامه ها و همایش های ورزشی، فرهنگی، علمی و سایر برنامه هائی که در جمهوری ارمنستان برگزار می گردد، اجرای برنامه های کوتاه مدت یاری های انسان محبت آمیز، یاری های فنی، خیریه و مالی، شرکت در مذاکرات کار آفرینی، ایجاد شغل، انجام فعالیت های مالی (تاسیس بنگاه تجاری، تاسیس شعبه یا نمایندگی شرکت های تجاری خارجی در جمهوری ارمنستان، سرمایه گذاری در جمهوری ارمنستان، صادرات و واردات کالا و خدمات صادر می گردد. همچنین، ویزا یکبار یا چندبار ورود با اعتبار یک ساله برای پرسنل شرکت های هوائی بین المللی و یا وسایل نقلیه حمل کالا و مسافر در زیرمجموعه ویزای گردشگری قرار می گیرند.
  • ویزا دولتی: این نوع از ویزا برای افرادی است که برای افرادی که دارای گذرنامه دولتی (خدمت) هستند.
  • ویزا دیپلماتیک: این نوع از ویزا برای افرادی صادر می گردد که برای افرادی که دارای گذرنامنه دیپلماتیک یا وضعیت دیپلماتیک هستند.
  • ویزا تزانزیتی: ویزا یکبار ورود یا چند بار ورود یک ساله برای توقف سه روزه با تمدید حداکثر تا چهار روز برای افرادی که به وسیله خطوط هوائی یا وسایل نقلیه زمینی از جمهوری ارمنستان عبور می نمایند.

ویزای توریستی ارمنستان

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، دیگر جای نگرانی برای طی مراحل اداری دریافت ویزا وجود ندارد، زیرا از خرداد ماه سال 1395 توافق نامه ای به منظور توسعه و بهبود روابط همه جانبه دولت های ایران و ارمنستان به امضا رسیده است که بنا به مفاد آن شهروندان هر دو کشور می توانند بدون احتیاج به دریافت ویزا و با گذرنامه های عادی از مرز دو کشور عبور نمایند. شرایط این ویزا مشابه ویزای گردشگری ترکیه است.

هدف از عقد این توافق نامه توسعه صنعت گردشگری و تسهیل رفت وآمد گردشگران دو کشور است. در این رابطه، طبق آمار اعلام شده از جانب دولت ارمنستان در سال 2015 حدود 144،000 نفر شهروند ایرانی از مرز این کشور عبور نموده اند که نسبت به سال 2014، بیست و چهار درصد رشد داشته و اغلب این سفرها در ایام تعطیلات نوروز اجرا شده است.

تا پیش از این، شهروندان ایرانی راهی ارمنستان می توانستند با مراجعه به سفارت ارمنستان در تهران ویزای خود را در مدت 24 ساعت دریافت نمایند. البته گردشگران ایرانی در صورت سفر هوایی می توانستند ویزای خود را با هزینه ای معادل با هزینه ویزا در سفارت ارمنستان در ورود به فرودگاه بین المللی زوارتنوتس دریافت نمایند.

همچنین، امکان دریافت ویزا در پایانه مرزی زمینی نوردوز در صورت سفر با اتوبوس و خودروی شخصی نیز فراهم بوده و در این صورت گردشگران علاوه بر هزینه ویزا ملزم به پرداخت هزینه های جانبی از جمله بیمه و عوارض ورود به خاک ارمنستان بودند.

مدارک لازم برای ویزای ارمنستان

در هنگام سفر به این کشور نیز باید گذرنامه از اعتبار کافی برخوردار باشد.

سفارت ارمنستان در ایران

  • نشانی سفارت: تهران، خیابان انقلاب، خیابان رازی، خیابان شهریار، پلاک 1
  • تلفن: 66704833، 66704838
  • نمابر: 66700657
  • وب سایت: iran.mfa.am

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: کجارو / انتخاب / iran.mfa.am / asbarez.com / true
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2857

به "چگونه ویزای ارمنستان بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویزای ارمنستان بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید