کرونا در کمین بچه ها کار ، غقلت از نان آوران کوچک فاجعه به بار می آورد

به گزارش جعبه مهر، بر اساس اظهار نظر محققان، دانشمندان و پزشکان بچه ها کمتر به ویروس کرونا مبتلا می شوند. تا به امروز در ایران هم آماری از ابتلای بچه ها به این ویروس منتشر نشده است. مدیر عامل انجمن حمایت از حقوق بچه ها می گوید همه اینها نباید موجب غفلت مسئولان وزارت بهداشت از شرایط بچه ها به ویژه بچه ها کار و خیابان گردد.

کرونا در کمین بچه ها کار ، غقلت از نان آوران کوچک فاجعه به بار می آورد

خبرنگاران- زینب زینال زاده: بچه ها کار و خیابان در شرایط عادی از شرایط مطلوب در محیط زندگی و کارشان برخوردار نیستند و مدام در معرض آسیب های مختلف جسمی و روحی قرار دارند. در روزهای اخیر اخباری از ابتلای بچه ها به کرونا شنیده نشده است و شاید به همین دلیل مسئولان وزارت بهداشت توجه به این قشر آسیب پذیر را از برنامه هایشان حذف نموده اند.

فرشید یزدانی مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق بچه ها در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بچه ها کار در شرایط غیر بهداشتی زندگی و کار می نمایند و قطعا به دلیل سوء تغذیه شرایط جسمی خوبی ندارند و در مقایسه با همسالانشان از ضعف جسمانی برخوردارند. با توجه به این مسائل قطعا این بچه ها در معرض ویروس کرونا هستند و در صورت ابتلا شرایط سختی خواهند داشت.

به گفته او توجه به شرایط بچه ها کار و توزیع بسته های بهداشتی میان آنها جزء برنامه های وزارت بهداشت نیست و تا به امروز کاری از سوی متولیان بهداشت برای ایمن کردن بچه ها کار انجام نشده است.

یزدانی عنوان می نماید: بچه ها کار همه جا حضور دارند و ابتلای آنها به ویروس کرونا تهدیدی جدی است و در صورت بی توجهی به این موضوع فاجعه بزرگی در راه خواهد بود.

توزیع بسته های بهداشتی و توزیع بروشورهای آموزشی و اطلاع رسانی درست به بچه ها کار و خانواده های آنها ابتدایی ترین کاری است که متولیان بهداشت در جلوگیری از وقوع فاجعه بزرگ می توانند انجام دهند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4861

به "کرونا در کمین بچه ها کار ، غقلت از نان آوران کوچک فاجعه به بار می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در کمین بچه ها کار ، غقلت از نان آوران کوچک فاجعه به بار می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید