10 مورد از منحصر به فرد ترین ساختمان ها در چین

به گزارش جعبه مهر، ساختمان ها در چین یکی از بخش های مهم هویتی ای کشور به تعداد می رود. چین کشوری پهناور در شرق آسیا بوده که از نظر فرهنگی و قومیتی تنوع بسیاری دارد؛ از این رو سبک و سیاق معماری در این کشور هم دارای تفاوت و پیچیدگی زیادی است، از آسمان خراش ها و هتل های عجیب وغریب گرفته تا شهرکی که نمای کوچکی از بریتانیا را به تصویر می کشد. در ادامه نگاهی به 10 مورد از این طراحی های جالب و مجذوب کننده می اندازیم. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

10 مورد از منحصر به فرد ترین ساختمان ها در چین

ساختمان ها در چین ؛ برج ایفل

علاقه مندی چینی ها به سازه های مشهور جهان باعث شده که سه نمونه کوچک از برج ایفل و یک نمونه از خانه اپرای سیدنی با جزئیات هرچه تمام تر در این کشور ساخته شوند. البته بحث و اختلاف نظر بسیاری پیرامون این موضوع وجود دارد؛ چراکه عده ای معتقدند این کار نوعی دزدی و تقلید به تعداد آمده و قوانین مربوط به معماری را نقض می کند. به هرحال این سازه ها بیانگر شاخص های متنوع و گوناگون در معماری چین هستند. سوغات چین

شهر تامس

ساخت مناطقی شبیه به شهر تامس (Thames Town) در بریتانیا و روستای هالشتات (Hallstatt) در اتریش نشان می دهد که گرایش چینی ها به تقلید، مقیاس ها و سطوح بالاتر را هم در برمی گیرد. بناهای موجود در شهر تامس چین کاملاً به سبک تئودوری، جورجیانی و ویکتوریایی ساخته شده و ترکیب کلیشه های فرهنگی، سبک های معماری و جزئیات بریتانیایی، چشم انداز زیبا و جالبی را به وجود آورده است. بسیاری از زوج های جوان چینی برای گرفتن عکس های عروسی به این مکان می آیند. خرید بلیط هواپیمای تهران پکن

هتل تیانزی پکن

طراحی غیرعادی هتل تیانزی (Tianzi) پکن، در عین آنکه بخشی از باورها و اعتقادات مردم چین را به تصویر می کشد یکی از کریه ترین معماری های جهان به تعداد می آید. در طراحی این هتل منحصربه فرد و مجذوب کننده از خدایان اسطوره ای چین الهام گرفته شده است.

ساختمان ها در چین ؛ فنگ یوان در شنیانگ

ساختمان فنگ یوانگ (Fang Yuan) واقع در شهر شنیانگ (Shenyang) از طریق سی.وای.لی (C.Y.Lee) طراحی شده و ترکیبی از ایده ها و فرهنگ مردم چین است. سی.وای.لی با تلفیق سبک های شرقی و غربی و همین طور استفاده از شیشه، فولاد و بتن، بنایی شبیه به سکه های قدیمی چین خلق کرده که متأسفانه از نظر معماری در صدر فهرست بدترین سازه ها واقع شده است.

کارخانه وولیانگی

کارخانه وولیانگی (Wuliangye) تولیدکننده انواع نوشیدنی های خنک در چین بوده که نمای ظاهری آن شکل یک بطری غول پیکر است. این بنا درست مانند سایر بناهای فرهنگی و معروف چین، گردشگران و علاقه مندان بسیاری را سوی خود جذب می کند.

مرکز جهانی قرن نو

امروزه سبک معماری در چین بسیار جسورانه، باعظمت و قدرتمند است. مرکز جهانی قرن نو در شهر چنگدو (Chengdu)، بزرگ ترین سازه جهان به تعداد می رود که مساحتی بیست برابر مساحت خانه اپرای سیدنی دارد و شامل بخش های مختلفی نظیر مجموعه دانشگاهی، تئاتر IMAX، دهکده مدیترانه ای و مرکز خرید می شود. این سازه غول پیکر را می توان بیانگر قدرت اقتصادی چین و تثبیت کننده جایگاه این کشور در آینده دانست.

برای خرید بلیت هواپیما به مقصد چین به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10816

به "10 مورد از منحصر به فرد ترین ساختمان ها در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از منحصر به فرد ترین ساختمان ها در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید