3700 میلیارد برای اتصال هند به فنلاند!

به گزارش جعبه مهر، قطعه پایانی کریدور شمال- جنوب که در صورت تکمیل می تواند راه ترانزیت را از بندر دهلی در هندوستان تا بندر هلسینکی در فنلاند باز کند حلقه مفقوده ای است که به گفته معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شروع شده و در حال مذاکره و حل مسائل برای احداث و راه اندازی است.

3700 میلیارد برای اتصال هند به فنلاند!

خط ریلی رشت- انزلی- آستارا همیشه از سوی مسوولان مختلف به عنوان حلقه مفقوده مطرح می گردد که در صورت تکمیل می تواند میزان ترانزیت کشور را تا 5 برابر یعنی 50 میلیون تن افزایش دهد که البته شاید به گفته شهرام آدم نژاد -معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی- آن طور که باید به آن توجه نشده است و اگر توجهی به این پروژه ملی صورت می گرفت تا کنون باید به اتمام رسیده بود.

البته محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- نیز با حضور در این پروژه و اعلام اینکه خط ریلی رشت-بندر کاسپین به طول 25 کیلومتر تا انتها سال آینده افتتاح خواهد شد اما حرفی از رشت-انزلی و رشت-آستارا به میان نیاورد چرا به نظر می رسد، این پروژه ها به عمر دولت دوازدهم قد نمی دهد و به زمان بیشتری احتیاج دارد.

عباس خطیبی -معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در این باره به خبرنگاران گفت: سال ها بود که خط ریلی قزوین- رشت- آستارا به عنوان حلقه مفقوده کریدور شمال- جنوب مطرح می شد که کار پر هزینه و زمانبری است اما با کوشش هایی که صورت گرفت اسفند ماه سال گذشته توانستیم راه آهن قزوین- رشت را با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان (به قیمت روز) به انجام برسانیم و هم اکنون تردد در این خط ریلی به صورت مستمر انجام می گردد.

وی درباره خط ریلی رشت- انزلی- آستارا نیز اضافه کرد: راه آهن رشت- انزلی- آستارا به صورت دو شاخه است یعنی از رشت تا حدود 10 کیلومتر جهت مشترک وجود دارد. سپس یک شاخه از خط ریلی به سمت بندر کاسپین و پس از آن انزلی می رود و شاخه دیگر آن که به طول 160 کیلومتر بوده راه آهن رشت - آستارا را شامل می گردد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل توضیح داد: پروژه ریلی رشت- آستارا با قیمت های کنونی، بدون در نظر دریافت دیرکرد در تکمیل پروژه و نوسانات در بازار، حدود 3700 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد و در این زمینه مذاکراتی برای استفاده از منابع خارجی در حال اجرا است اما در حال حاضر نمی توان میزان اعتبار دقیق مورد احتیاج آن را محاسبه و اظهار داشت.

خطیبی همچنین گفت: پروژه ریلی رشت- آستارا براساس تفاهمنامه ای که با قرارگاه خاتم الانبیا امضا کردیم آغاز شده و بخشی از کار اجرایی آن را از آستارا آغاز کردیم. همچنین در منطقه صومعه سرا در حال مذاکره برای تملک اراضی آن منطقه هستیم.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4502

به "3700 میلیارد برای اتصال هند به فنلاند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3700 میلیارد برای اتصال هند به فنلاند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید