6 غول پیش روی ورود پرسپولیس به بورس

به گزارش جعبه مهر، محمد قراگزلو، با اعلام رئیس سازمان خصوصی سازی، قیمت گذاری برند باشگاه پرسپولیس توسط کارشناسان سازمان مالکیت معنوی اجرا شده و حالا باید مقدمات ورود به بورس انجام گردد تا شاهد به خاتمه رسیدن این پروژه سنگین و جانفرسا باشیم. با این حال هر کدام از مقدمات و آیتم هایی که قرار است تا قبل از خاتمه تابستان امسال نهایی گردد ماجراها و پیچیدگی های خاصی دارد که بعید است طی این مدت 5ماهه به خاتمه برسد. اولین اصل برای ورود به بورس، شفافیت اقتصادی است اما با در نظر دریافت پرونده های باز و احکامی که پیرامون پرسپولیس وجود دارد و همچنین مسائل حقوقی که در مورد بعضی آیتم ها در جریان است بعید به نظر می رسد تا خاتمه شهریور این میزان از خوشبینی نزد مدیران سازمان خصوصی سازی، وزارت اقتصاد و وزارت ورزش وجود داشته باشد که در مقطع اعلام شده این پروژه به خاتمه برسد.

6 غول پیش روی ورود پرسپولیس به بورس

این آیتم ها و آخرین اطلاعاتی که درباره آنها می توانید پیدا کنید را با هم مرور می کنیم:

1) حسابرسی سالیان گذشته باشگاه: مدیران عامل قبلی باشگاه پرسپولیس از جمله علی اکبر طاهری و گرشاسبی اعلام می کردند نمایندگان سازمان بازرسی هر سال با استقرار در این باشگاه صورت شرایط اقتصادی باشگاه را استخراج نموده و شرایط کاملاً شفاف است، اما شرایط حسابرسی های اقتصادی باشگاه به صورت مشروط است که به هیچ عنوان برای ورود به بورس قابل قبول نیست. وقتی مجلس به این مسأله ورود کرد معین شد ماجرا مفصل تر و پیچیده تر از این حرف هاست. با توجه به محرمانه بودن این اطلاعات همچنان منتظریم یکی مثل قاضی زاده هاشمی یا فراکسیون ورزش مجلس به صورت رسمی پرده از ماجراهای حسابرسی باشگاه پرسپولیس بردارد و معین گردد تخلفات اقتصادی توسط چه کسانی و در چه مواردی اتفاق افتاده است.

2) بدهی اقتصادیاتی باشگاه: یکی از مواردی که باید قبل از ورود به بورس شفاف و روشن گردد میزان بدهی اقتصادیاتی باشگاه است. شش ماه پیش گفته شد باشگاه پرسپولیس 174میلیارد تومان بدهی اقتصادیاتی دارد. همچنین از مدت ها قبل می شنویم وزیر ورزش طی برگزاری جلساتی با وزیر اقتصاد در پی کاستن از این رقم سنگین و وحشتناک است اما ماه هاست هیچ خبر تازه ای در این باره به گوش نرسیده است.

3) شناسایی اموال و دارایی های مختلف: 7 سال پیش و در دوران مدیریت محمد رویانیان گفته شد استادیوم شهید درفشی فر برای همواره به پرسپولیس رسیده اما همین حالا رئیس سازمان خصوصی سازی می گوید تکلیف مالکیت این استادیوم باید روشن گردد. ظاهراً این استادیوم هم یک معارض دارد و تکلیف آن معین نیست. همچنین ساختمان باشگاه پرسپولیس که در دوران ریاست فدراسیون محمد دادگان به پرسپولیس هبه شده هنوز شرایط نامعینی دارد و ظاهراً رسماً جزو اموال باشگاه نیست که نهایی شدن این ماجرا و انتقال سند این دارایی از فدراسیون به باشگاه پرسپولیس مقدماتی دارد که هنوز صورت نگرفته است. پرسپولیس همچنین استادیوم شهید کاظمی را هم در اختیار دارد که توسط شهرداری تهران در اختیار این باشگاه قرار داده شده اما تحت مالکیت این باشگاه نیست.

4) حل کردن دعاوی: شاید سنگین ترین و دشوارترین آیتم و مقدمه ورود به بورس همین آیتم باشد چراکه اینجا دیگر پای سازمان ها و نهادهای داخلی در میان نیست که بتوان با ریش سفیدی، پادرمیانی و وعده وعید کار را پیش برد. پرسپولیس پرونده های متعددی در کمیته انضباطی فیفا دارد که برای حل و فصل آنها احتیاج به بودجه ای گزاف است و ارقام مربوط به این احکام جزو بدهی های باشگاه محسوب شده و روی قیمت سهام برند باشگاه می آورد تا کار را برای خریدار یا خریداران سخت تر کند.

5) رسمیت یافتن برند: در این باره هم در دوران مدیریت رویانیان گفته شد برند پرسپولیس ثبت شده و رسمیت یافته است اما تا حدود سه سال قبل هم خبر می رسید اسماعیل وفایی نسبت به واگذاری این برند شکایت نموده و کار را به فیفا هم کشانده که تا امروز معین نشده این پرونده به خاتمه معینی رسیده است یا خیر.

6) معین تکلیف برگزاری مجامع: باشگاه پرسپولیس به عنوان یک شرکت فرهنگی-ورزشی باید صاحب مجمع باشد که در اختیار وزارت اقتصاد و وزارت ورزش است، اما وزارت اقتصاد به وزارت ورزش وکالت تام داده و شخص وزیر ورزش رئیس مجمع باشگاه شناخته می گردد. در عین حال باید اعضای مجمع معین شده، دعوت شوند و هیأت مدیره و مدیرعامل را معین نمایند؛ مسائلی که قبل از ورود به بورس باید کاملاً شفاف و روشن شوند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5680

به "6 غول پیش روی ورود پرسپولیس به بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 غول پیش روی ورود پرسپولیس به بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید