دنیا خودرو؛ فن آوری های آینده بنز برای ماشینی که از گذشته الهام گرفته است

به گزارش جعبه مهر، این هفته در دنیا خودرو: نمایش فن آوری های محصولات آینده بنز برای ماشینی که با الهام از گذشته طراحی شده، رونمایی ماشین الکتریکی لوکس یک خودروساز نوپای ایتالیایی، ماشین الکتریکی که باتری هایش در شش دقیقه شارژ می گردد و وعده تویوتا برای ساخت باتری های بهتر برای ماشین های الکتریکی

دنیا خودرو؛ فن آوری های آینده بنز برای ماشینی که از گذشته الهام گرفته است

تلفیق گذشته و آینده بنز

مرسدس-بنز با الهام از یکی از مشهورترین ماشین هایش در دهه هفتاد میلادی، کانسپتی ساخته تا فن آوری مدل های آینده اش را نمایش دهد. این کانسپت که نامش ویژن یک-یازده (Vision One-Eleven) است، مبنایی برای ساخت اولین مدل اسپرت الکتریکی در زیرمجموعه AMG بنز خواهد بود که قرار است در سال 2025 به بازار بیاید.

یک-یازده برداشتی مدرن از کانسپت C111 است. C111 هم در دهه هفتاد میلادی برای آزمایش مجموعه ای از فن آوری ها ساخته شده بود. با این که C111 یک ماشین آزمایشی بود، اما با استقبال بسیار زیادی روبرو شد و یکی از مشهورترین ماشین های صنعت خودرو شد.

بنز C111 یکی از مشهورترین ماشین های دهه هفتاد میلادی بود

موتور الکتریکی یک-یازده به وسیله یک شرکت نوپای انگلیسی به نام یاسا (YASA) ساخته شده است. یاسا می گوید وزن این موتور تقریبا نصف وزن موتورهای الکتریکی موجود است، ولی قدرتش تا دو برابر و گشتاورش تا چهاربرابر بیشتر است. بنز دو سال پیش شرکت یاسا را خرید و می خواهد از موتورهایش در مدل های آینده AMG استفاده کند.

موتورهای کانسپت یک-یازده روی چرخ های ماشین سوار شده است

کانسپت بنز چهار موتور الکتریکی دارد که روی چرخ ها سوار شده اند. قرار گرفتن موتور روی چرخ باعث شده تا طراحان کمترین محدودیت را برای طراحی ماشین داشته باشند.

یک-یازده با اینکه ظاهری مدرن دارد، اما شباهتش با کانسپت دهه هفتاد غیرقابل انکار است. دو صفحه با لامپ های ال ئی دی در جلو و عقب ماشین است که چراغ هایی شبیه بهC111 را نمایش می دهد. از این صفحه می توان برای نمایش متن هم استفاده کرد. در اتاق هم به جای نمایشگر، صفحه ای مشابه گذاشته شده است.

مرسدس-بنز، کانسپت یک-یازده

مرسدس-بنز، کانسپت یک-یازده

یک-یازده در استودیوی طراحی بنز در استان کالیفرنیای آمریکا طراحی شده است. طراحان بنز همراه با این کانسپت مجموعه ای از لباس، کیف، عینک آفتابی، قاب موبایل و کلاه طراحی نموده اند که تنها 111 عدد از هر کدام فراوری شده و در فروشگاه بنز فروخته خواهد شد.

مجموعه ای از پوشاک و لوازم شخصی با الهام از کانسپت یک-یازده طراحی شده است

اولین مدل الکتریکی AMG در سال 2025 به بازار خواهد آمد. نزدیک ترین رقیبش پورشه تایکان است، اما AMG همزمان باید با ماشین هایی رقابت کند که به وسیله شرکت های نوپا ساخته شده اند. یکی از دلایل ساخت کانسپت یک-یازده یادآوری سابقه بنز در صنعت خودرو در برابر این شرکت های تازه وارد است.

سدان لوکس ایتالیایی

سدان اسپرت الکتریکی آئرا؛ چهار در آئرا رو به بالا باز می گردد

آئرا، خودروساز نوپای ایتالیایی از دومین مدل خود رونمایی کرد. این ماشین که یک سدان اسپرت الکتریکی است در سال 2026 به بازار خواهد آمد.

آئرا سال گذشته تاسیس شد. حازم ندا، مدیر 41 ساله این شرکت پیش از تاسیس آئرا، تاجر نفت بوده و می گوید که از نزدیک دیده که دوران سوخت های فسیلی رو به خاتمه است. ماشین های آئرا به وسیله طراح سابق لامبورگینی، فیلیپو پرینی طراحی شده و قرار است در ایتالیا فراوری شوند.

قیمت محصولات آئرا بین 160 هزار تا 180 هزار دلار است. این شرکت اولین مدلش را سال گذشته رونمایی کرد که یک شاسی بلند الکتریکی است و قرار است در سال 2025 به بازار بیاید.

آئرا می گوید ماشینش با هر بار شارژ تا 800 کیلومتر حرکت خواهد نمود

آئرا می گوید سدان نوش با هر بار شارژ تا 800 کیلومتر حرکت خواهد نمود. آئرا درباره پلتفرم ماشین اطلاعاتی منتشر ننموده، اما گفته می گردد از باتری هایی مشابه با محصولات لوسید ایر، خودروساز لوکس آمریکایی استفاده می نماید. قدرت ماشین هم اعلام نشده، اما پیش بینی می گردد ماشین سه موتور الکتریکی داشته باشد که در مجموع 800 اسب بخار نیرو فراوری می نماید.

ماشین های آئرا در بازار خودروهای بسیار لوکس با محصولات ب ام و، بنز و پورشه رقابت خواهد نمود.

باتری هایی که سریع شارژ می گردد

باتری ماشینی که نیوبولت ساخته در شش دقیقه شارژ می گردد

نیوبولت، یک شرکت باتری سازی در انگلیس از ماشینی رونمایی نموده که می گوید باتری هایش در شش دقیقه شارژ می گردد. نیوبولت قرار است این باتری ها را در سال 2026 فراوری کند.

نیوبولت در حال حاضر برای دستگاه ها و ماشین آلات باتری می سازد و ادعا می نماید با استفاده از باتری هایش، زمان خاموش ماندن دستگاه ها 90 درصد کاهش می یابد. این شرکت می گوید باتری هایش را به چند قطعه ساز داده و این قطعه سازان از نتیجه آزمایش باتری ها راضی هستند.

نیوبولت؛ باتری هایی که سریع شارژ می گردد

یکی از دلایل اصلی تردید مردم برای خرید ماشین های الکتریکی سرعت کم شارژ باتری است. نیوبولت می گوید فن آوری اش می تواند باتری های لیتیوم-یون موجود را در شش دقیقه برای 250 کیلومتر حرکت شارژ کند.

ماشینی که نیوبولت برای نمایش این فن آوری ساخته به وسیله ایان کالم، مدیر پیشین طراحی جگوار و جولیان تامپسون، مدیر طراحی جنرال موتورز اروپا طراحی شده است. این ماشین یک کوپه اسپرت دو نفره است که بر روی پلتفرم لوتوس الیز ساخته شده است.

باتری های نو برای تویوتا

تویوتا به احتمال زیاد از باتری های نو ابتدا در محصولات لوکسش استفاده خواهد نمود

خبرگزاری ژاپنی نیکی گزارش داده که تویوتا در سال 2027 یک مدل الکتریکی با فن آوری باتری های حالت جامد به بازار عرضه خواهد نمود.

خودروهای الکتریکی در حال حاضر از باتری هایی استفاده می نماید که الکترولیت در آنها مایع است. باتری حالت جامد از الکترولیت جامد استفاده می نماید که وزن کمتری دارد و ایمنی آن هم بیشتر است.

از این باتری ها در حال حاضر در تلفن های همراه استفاده می گردد و خودروسازان در تلاشند تا این فن آوری را در محصولاتشان استفاده نمایند. دوام کم از مسائل این باتری ها است، اما تویوتا اعلام نموده که راهی برای این مسئله پیدا نموده است.

باتری حالت جامد در کمتر از ده دقیقه شارژ می گردد و ماشین ها با این باتری می توانند با هر شارژ تا 1200 کیلومتر حرکت نمایند. تویوتا bZ4X، اولین مدل الکتریکی کارخانه ژاپنی با هر بار شارژ حدود 500 کیلومتر حرکت می نماید و برای شارژ از ده تا 80 درصد نیم ساعت زمان احتیاج دارد.

نیسان، رقیب ژاپنی تویوتا اعلام نموده که اولین مدلش با باتری حالت جامد را در سال 2029 به بازار عرضه خواهد نمود. ب ام و هم وعده داده که از سال 2030 محصولاتش را با باتری حالت جامد فراوری خواهد نمود.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11352

به "دنیا خودرو؛ فن آوری های آینده بنز برای ماشینی که از گذشته الهام گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا خودرو؛ فن آوری های آینده بنز برای ماشینی که از گذشته الهام گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید